KOHTUMINE POOLAS

KOHTUMINE POOLAS 10.-16. novembril 2018



Osalejad: Richard Aljaste (12. klass), Mia Parik (5. klass) ja Annaliisa Suigusaar (5.kl.), õpetajad Minoret Miisna ja Rene Kurm.


10. november


Veel mõned minutid ja hommikune lend viib meid Tallinna Lennart Meri nimelisest lennujaamast ära Varssavisse, et sealt paari tunni pärast jätkata teekonda Poznanisse, kus on ootevalmis pered, kelle lapsed õpivad kohalikus koolis

Kohale jõudes aga ootasid meid nii head kui ka halvad uudised - heast alustades, oma reisikohvrid kätte saanud, kohtusid meie lapsed oma majutajatega. Pered ootasid oma külalisi - oli emasid, isasid, lapsi.... . On ju teada, et hea ja halb käivad ikka käsikäes - õpetajate pagas oli läinud laia maailma rändama.






11. november

Päev algas meeldiva üllatusega õpetajatele, et kadunud pagas oli leidnud tee omanikeni.

Meie grupp tähistas Poola iseseisvuspäeva: alustuseks külastasime marditurgu - oli rahvarohke, tujuküllane üritus, mida ilmestasid nii rockansamblid, puhkpilliorkestrid, tänavamuusikud kui ka rohkete värvikirevate õhupallidega ehitud müügipaviljonid. Populaarseimaks müügiartikliks oli Saint Martin's croissant.
Znalezione obrazy dla zapytania polish croissant
Pilt interenetist

Võtsime osa iseseisvuspäeva rongkäigust. Paraad oli läbilõige Poola ajaloost. Nägime marssimas sõdureid, puhkpilliorkestreid, kuid ei puudunud ka imepärased olendid, klounid ja loomulikult -mardisandid. 





**************

12. november

Varahommikul rongiga Poznanisse!

Pikk ja tempokas jalutuskäik läbi Poznani kesklinna vanalinna vanale turuplatsile. Väike sissejuhatus meie võõrustaja poolt ja lahti läks ülipõnev orienteerumismäng, mis hõlmas vanalinna olulisemaid vaatamisväärsusi. 


Kiiresti jaguneti gruppideks, jagati kaardid ja ülesanded. Richard liitus rahvusvahelise tiimiga, meie - õpetajad Reti ja Rene asusime teele Mia ja Annaliisaga. 

Seiklus algas raekojahoone eest. Hoone on 14. sajandist ja kavandatud itaallasest arhitekti J. B. Quadro poolt. Ehitise kõrval seisab timuka kuju, kes oli kuulus oma julmuse poolest.



Saime teada, et üleujutused vanalinnas olid sagedased ja mõnikord liiguti suisa paatidega.



Turuplatsi ääristasid 16. sajandist pärit kaupmeeste majad ja kaunistasid ajaloolised monumendid - nii antiikajast kui ka pühakud.




Meie rännak seletas lahti ja aitas paremini mõista mitmeid eelmisel päeval rongkäigus nähtud tegelaskujusid ja sümboleid. Näiteks, ämbritega tüdruk kaevul, tiibu lehvitav krooni kandev kotkas, draakon, kuningas Augustus, kitsed.




Lossimäelt alla jalutades võis näha vana linnamüüri.


Arheoloogiamuuseumi seinal oli vana linna kaart.


Möödusime sepikojast, kirikust, mida kaunistasid pühakute kujud ning mille müüri äärest leidsime poolenisti kõnniteesse vajunud iidse kellatila.


Poznani üks sümbolitest on kaks võitlevat kitse.



Ringkäik läbi, ruttasime tagasi rongijaama ja asusime tagasiteele Rocietnicasse.





***************

13. november

Neljas päev möödus koolis. Saabudes ootasid meid juba koolidirektor ja kohaliku omavalitsuse esindaja. Tervitati vastastikku ning jagati kingitused-meened. Tehti ühispilt.



Õpilased kogunesid arvutiklassi, kus alustati presentatsioonidega. Iga maa rääkis mardipäevast oma vaatevinklist - britid kõnelesid lisaks Püha Martinusele ka 11. novembril peetavast mälestuspäevast, kui lõppes Esimene maailmasõda ning mille auks kanti punast mooni; räägiti, kuidas mardipäeva järgi talveilma ennustada, tutvustati erinevaid mardipäeva tegevusi ja marditoite. Enamusele esitlustele oli lähenetud religioossest aspektist.



Meie etteaste erines eelnähtutest-kuuldutest, kuna lisaks huvitavale slaidikavale (koostaja Richard Aljaste) oli meie esinemine ilmsetatud mardilaulude (sh regilaulud nii sajanditetaguses kui kaasaegses võtmes), laulumängude ja tantsudega.

Väike vahepaus - ja juba me siirdusime kooli pidulikule aktusele, mis oli pühendatud Poola 100ndale aastapäevale. Hümni laulsid eranditult kõik, puudusid saatemuusika ja eeslauljad. Oli näha, et õpilastele oli suureks auks laulda oma riigi hümni. Lavale paluti külla tulnud delegatsioonide esindajad-õpetajad, kes igaüks tõi välja olulisima, mille üle ta oma maa puhul uhke on. Meie kiitsime oma laulu- ja tantsupidude traditsiooni, kaunist ja puhast loodust, ilusat maastikku ning huvitavat ajalugu. On mille üle uhke olla!



Teised riigid tõid välja küll külalislahkust, looduseilu, inimeste sõbralikkust kui ka järvederikkust.

Pidulikul koosviibimisel järgnes läbilõige Poola ajaloost, milles eredamaks momendiks oli Poola iseseisvuse kaotamine ja taassünd. Sünnipäevakoogil süüdati küünlad ning sellest tordist said osa kõik Erasmuse projektis osalejad.

Päev jätkus õppetööga arvutiklassis, kus õpiti tundma ja kasutama erinevaid arvutiprogramme: Google, Quizlet, Glogster ja Toony Tool.



Edasi siirdusime Tennisekeskusesse mängima bowlingut. Moodustusid neli omavahel võistlevat võistkonda. Saalist lahkusid kõik, kaelas medalid.


Nüüd tagasi Rokietnicasse ja "kodudesse"!


******************************

14. november

Tõsine tööpäev!

Sel ajal kui õpilased töötasid läbi erinevaid inimõigusi puudutavaid materjale, oli õpetajatel võimalus külastada koolitunde. Meie grupp viibis 8. klassi saksa keele tunnis, mille teemaks oli kellaajad. Õpilased lugesid õpikuteksti, vastasid küsimustele, arutlesid õpetajaga, tegid rühmatööd.


Inglise keele tund
Keemiatund
Keemiatund
Saksa keele tund
Koolihoone on uus ja kohe torkavad silma päikesepaneelid, mis toodavad elektrienergiat. Samuti kasutatakse vihmavett tualettruumide tarbeks. Maja juures on arvukalt jalgrattaid. Kõikides klassides on interaktiivsed tahvlid, kasutatakse palju tehnilisivahendeid, klassiruumid on avarad ja valgusküllased. Klassiruumi juurde kuulub väike panipaik õppevahendite tarbeks. Ringkäigul koolimajas märkasime, et puuduvad ruumid kodunduse ja tööõpetuse jaoks. Kehalise kasvatuse tunnid toimuvad läheduse asuvas spordihallis. Küll on aga kooli kõrval spordiväljak.



Koolis on eraldi puhkeruum või nn pikapäevaruum õpilastele, kuhu nad saavad koguneda enne tundide algust ja siis kui tunnid on lõppenud. Ruumis on legosid, lauamänge, lauatennis, joogamatid. Lisaks veel kõikvõimalikud tarbed värvimiseks, maalimiseks, modelleerimiseks, konstrueerimiseks. Õhkkond oli vaba ja rahulik. Laste järele valvab pedagoog.

 

Koolis on esmaabi kabinet ning sotsiaalpedagoog ja psühholoog töötavad ühes ruumis.




Raamatukogu on avar ja modernne, kust ei puudu koopiamasin, lugemissaal ega arvutid.

 

Fuajees oli üleval õpilastööde näitus. Ülesseatud olid tervituseks stendid ja plakatid partnerriikide kohta.




Fuajee muudeti aulaks hetkega ja kontsert külaliste auks võis alata.



Demonstreeriti kooli talente. Kuulsime kitarri saatel laulu, basskitarrisoolosid, laulmas paari laulusolisti, nägime moderntantsu, kaunist koreograafiat, jalgpallitrikke, rubikukuubiku kiiret lahendamist.



Pärast lühikest lõunapausi, koguneti jälle arvutiklassi ja hakati koostama kohtumise kroonikat piltides, kasutades internetikeskkondi: Google Drive, Smore, Animato, Vuvox.

*********************

15. november


Esimene hommikutund kooliskulus kokkuvõtete tegemisele: nii õpilased kui ka õpetajad said sertifikaadid, mis tõendavad programmis osalemist ja erinevate koolituste läbimist. Õpilased allkirjastasid eelneval päeval inimõiguste kaitseks kirjutatud kirjad. AI (Amnesty International) inimõiguste rikkumiste lõpetamine ja inimõiguste ülddeklaratsioonist kinnipidamist. Kõigile projektis osalenutele jagati tagasisidelehed, kus tuli välja tuua, mis meeldis, mis mitte, mis võiks olla paremini, mida õpiti.



Ja taas viis rong meid Poznanisse....

Oli muuseumide päev. St Martin'i croissanti muuseumis ootas tujuküllane croissant'i (poola keeles: Rogale) töötuba. Alguses anti lühiülevaade Poola ajaloost ja mardipäeva tähistamisest.


Pähe tõmmati valged kokamütsid ja paarikaupa said kõik kätt proovida croissanti valmistamises.



Keskpäevaks oli kodunenud raekoja ette hulgaliselt rahvast - turiste, lasteaialapsi... Oodati kellamängu, et näha Poznani sümbolit - kahte kitse - ilmumas kellatornist.



Väike lõunapaus ja jalutuskäik läbi Poznani suundus ICHOT muuseumi. See asub Katedraali saarel Warta ja Cybina ristumiskohas. Muuseumis on ohtralt kasutatud multimeediat ja interaktiivseid esitlusi. Need keskenduvad saare, mis on Poola riigi häll, ajaloole.

*********

16. november

Tuldud teed tagasi: Poznan - Varssav - Tallinn. Kodu, kallis kodu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar