KOHTUMINE UNGARIS

KOHTUMINE UNGARIS 13.-19. mail 2018

Osalejad: Marianne Mäger, Loren Leppikson (10.kl.) ja Markus Lehtla (7.kl), õp Rene Kurm ja Heli Lank

#####

13.juuni, pühapäev

Lend Tallinnast Varssavisse kell 9.00.
Varssavis ootasime tund aega ja seejärel lend Budapesti.
Lennujaamas olid vastas projekti Ungari koordinaator Kati koos majutavate perede liikmetega. Kohtumine oli väga sõbralik ja soe. Õpilased läksid peredesse, õpetajad hotelli. Kõigil oli vaba õhtu sisseelamiseks. Õpetajad veetsid oma õhtu Kangelaste väljakul ja selle ümbruses jalutades.

***

14. mai, esmaspäev

Kell 8.15 kogunesime kooli juures. Kooli nimi on Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium. Koolis õpib 900 õpilast. Kool on 35 aastat vana.
Algklasside maja

Meile tehti väike kooli tutvustav ring. Seejärel mängisime tutvumismängu lõngakeraga, püüdes meelde jätta osalejate nimesid.
Sellele järgnes koostöö mäng, kus õpilased segavõistkondades püüdsid ehitada õhupallidest võimalikult kõrget torni. Ülesanne oli lõbus ja nõudis veidi nutikust ning samas võimaldas suhelda teiste riikide noortega.

Projekti tegevused
Jäälõhkimisülesanne meeskonna liikmete vahel

Milline võistkond ehitas kõige kõrgema torni?

Pealelõunal võtsime ette ühise matka Buda kindlusesse. Kindlus asutati 1265.a. Kindluse mäele. Saime näoga väga võimast ajaloolist ehitist, mis jättis äärmiselt sügava mulje.
Õhtul veedeti aega taas peredes. Õpetajad tutvusid kohaliku spa traditsiooniga. Ungari on üle 1300 allika, millest voolab välja 500 l termaalset vett temperatuuril 30 - 93 kraadi Vett kasutatakse üle 300 basseinis. paljudes spades ja kehahooldamisega tegelevates hotellides. Spa, mida meie külastasime, oli väga vana kõrgete lagedega ja väga kauni välibasseiniga.

Buda loss

Lossiõu

Kalamehe bastion

Vaade üle Doonau parlamendi hoonele

Bastioni torn

# # # # #

15. mai, teisipäev

Koolipäev algas taas kell 8.15. Alustuseks mängisime mängu "Kalad ja kalamehed", kus ühe tiimi inimesed seisid ringis, käed üleval ning peale kindlat numbrit proovisid kinni püüda võimalikult palju"kalu". Mäng oli haarav ja väga hea soojenduseks.
Seejärel tutvustasid kõikide maade noored oma kooli õpilasesinduse tööd.
Järgnes väike vestlusring laste õiguste teemal, peale mida tehti paaristööd teemal "Minu ideaalpäev" veebikeskkonnas Piktochart. Noored valmistasid esitlused sellest, mida nad sooviksid oma elus muuta.

Peale paaristööd asuti grupitööna meisterdama seinakompositsiooni teemal:"Meie õigused on kui kaunid lilled ja kohustused kui erksad liblikad" .

Õhtul olime kõik kutsutud kooli kevadkontserdile. Saime näha ja kuulda palju andekaid õpilasi. Kontsert oli väga mitmepalgeline ja haarav. Üritusel kuulutati välja ka logokonkursi võitja. Enim hääli sai Soome õpilase töö.

# # # # #

16. mai, kolmapäev

Veetsime päeva väljaspool kooli. Alustuseks sõitsime kitsarööpmelisel lasteraudteel. See on populaarne atraktsioon, kus põhilise töötajaskonna (piletimüüjad, vagunisaatjad, piletikontrollid jne) moodustavad lapsed täiskasvanute kaasabil. Õpilaste hulgas on töötamine seal väga populaarne ja võimalik ainult parimatele.
Rong viis meid Janosi mäele (Janos Hegy), millel asub Erzsebeti torn (Erzsebeti kilato). Sealt alla tulime köisraudteed mööda.
Edasi tegime jalutuskäigu parlamendihoone juurde ning seejärel Püha Stephen katedraali (St. Stephen's Church). Mõlemad vaatamisväärsused jätsid väga sügava mulje tänu oma suursugususele ja ilule.

######

17.mai, neljapäev

Hommikupoolikul õppisime koostama viktoriini internetitööriista Quiznetic abil ning paaristööna valmis hulk erinevaid Quizneticu kasutamisjuhiseid .
Peale lõunat nautisime paadisõitu Doonaul ja peale seda tegime toreda rongiringi Margarita saarel.

##############

18. mai, reede

Matkasime Gellerti mäel, imetlesime St Stephane katedraali ning tegime viimaseid sisseoste Budapesti vanas turuhallis.

############

19. mai, 2018

Külas tore, kodus kõige parem!